تبلیغات
نقد حکیمانه - مطالب اردیبهشت 1393
ارسالی: ؟؟؟
سه شنبه 16 اردیبهشت 93 15:46

باعرض سلام و تبریک روز معلم خدمت شما استادعزیز
"هرکسی از آینده سهمی دلرد نباید بیشتر ازسهمش برای آن برنامه ریزی کند"
اندیشه های مشترک

طبیعتا هر انسانس هرچقدر هم زندگی جمادگونه ای داشته باشدبازهم از یک برنامه ریزی حداقلی یرای اینده برخوردار است وطبق احادیث باید برای بیست وپنج سال اینده برنامه ریزی داشته باشیم وهمچنین طوری برای دنیا کار کنیم کانه ابدی در ان هستیم وطوری برای اخرت که انگار اخرین عبادت ماست اماانچه سؤال اشت این است دراین دین که سستی وبی فعالیتی مکروه دانسته میشود البته میدانیم هرگزنبایدبه دنیا دلبست امامنظور از بیش ازسهم چیست باتشکر

سلام علیکم
برنامه ریزی برای آینده باید به مقداری باشد که بشود همه عوامل آینده ساز را در کنترل داشت. هرچند همه آینده از دورش گرفته تا نزدیکش به مشی خداوند است ولی بر اساس اندیشه ای که خداوند هب انسان داده است می شود مقداری از آینده  را مدیریت کند. ولی این میزان محدود است.
فرض کنید کسی می خواهد آدم مفیدی در زندگی برای مردم باشد. این هدفی است کلی. در مرحله بعد مشخص می کند که باید ابتداء تحصیلات داشته باشد. این هم هدفی است کلی. قسمتی از این تحصیلات عمومی است. تا این تحصیلات به پایان نرسیده است معنی ندارد فرد برنامه ریزی کند برای بعد از آن. موقعی این برنامه ریزی را انجام می دهد که تحصیلات عمومی خود را به پایان برده است. در ضمن این تحصیلات عمومی شناختش را نسبت به نوعی خدمتی که می خواهد به جامعه بکند بیشتر می کند. هم عقلش بیشتر رشد کرده است هم رشته های تخصصی را بهتر شناخته است! رشته های تخصصی هم با دارای تحصیلات عمومی مربوط به خود است. مثلا پزشکی، خود دارای ده ها رشته تخصصی است. قبل از اتمام تحصیلات عمومی این بخش، نمی تواند برای قسمت تخصصی برنامه ریزی کند.
اصولا فکر کردن  و برنامه ریزی نسبت به آینده تا حدالامکان باید به عقب بیافتد. یعنی به آینده ای که قرار است برایش برنامه ریزی شود نزدیک شود تا بتوان بخوبی این آینده را دید!
ما سهمان از آینده، مخصوص آینده ای است که بتوانیم آن را بخوبی ببینیم! و الا دچار «طول الامل» آروزهای دور و دراز شده ایم!






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393
ارسالی: دختر قم
دوشنبه 15 اردیبهشت 93 00:46
مدیر وبلاگ: http://madar67.persianblog.ir/

شوهر، مغز خانه است و زن ، قلب آن.
(گوته)
......
شوهر مدیر خانه می باشد و بر کار و امورات منزل نظارت دارد و تذکرات می دهد و بر اساس عقل حرف می زند و نکته سنجی می کند و به بیان و رفع اشکالات می پردازد و احساسش را قاطی تفکرات و عوامل اجراییش نمی کند. ولی زن از عواطف و احساسات سرشاری برخوردار است و با مهر و علاقه ای که در اوست به امورات منزل رسیدگی می کند و به همسر و فرزندانش عشق می ورزد و نیازهای عاطفی و روحی آنان را تامین می کند و دلجویی از آنان می نماید و با احساساتش دل آنها را به دست می آورد و غم را از آنان می زداید .
بخاطر همین است شوهر مغز خانه است و نکته سنجی دقیق دارد و از روی احساسات تصمیم نمی گیرد.
و زن قلب خانه است و روی مسائل عاطفی حساس است و تشنه عشق ورزیدن و ایجاد علاقه و محبت در خانه و برآورده ساختن نیازمحبت و آسایش در همسر و فرزندان است. و احساسات مانع تفکرش هستند و قدرت تصمیم گیری منطقی ندارد و با دلش تصمیم می گیرد.

تفکیک مغز از قلب مورد قبول اسلام نیست! در قرآن از قلب بجای عقل استفاده شده است: لهم قلوب لا یفقهون بها (برای آنها قلبهایی است که با آن درک نمی کنند)
حرفی که می توان موافق با تفکر و ادبیات اسلام زد این است:
زن عقل خانه داریش (شوهر داری و فرزند داری) بهتر از مرد است و مرد عقل کسب مال و مصرف بهینه آن را بهتر از دارد!
عقل هر کاری را هر کسی ندارد. همچنان که دانش در رشد عقل در یک حوزه کاری مؤثر است جنسیت هم مؤثر است!





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
سه شنبه 16 اردیبهشت 1393
ارسالی: دختر قم
دوشنبه 15 اردیبهشت 93 00:17
مدیر وبلاگ:http://madar67.persianblog.ir

شب برای همه از راه خواهد رسید.
(فرناندو پسوا)
....................
آدمی کار یا اقدامی انجام می ده که شاید عواقب بدی رو به دنبال داشته باشه و پشیمونی به بار بیاره و به اقدامش فکر نمی کنه و یا اعتقادی نداره که عاقبت شوم می تونه برای اون هم باشه. مغرورانه و سرسخت کارشو دنبال می کنه و هیچ اعتنایی هم به عواقب یا مشکلات بعدش نمی کنه و فکر می کنه به مرز پیروزی می رسه و نتیجه عالی داره ولی این تفکر و بی اعتنایی به مسئله و اقدام ناشایست یا حتی بی خیالی فرد به هرچیزی و وقت تلف کردن براش گرون تموم می شه و ضرر می بینه و اینکه گفته می شه شب برای همه از راه خواهد رسید یعنی تیرگی و زیانشو می بینه.
پس در کل یعنی بشر نتیجه اعمالشو می بینه

البته نتیجه اعمال بد، شب و تیرگی است و قرار نیست همه اعمال بد انجام بدهند. دنیا برای کافر بهشت است ولی برای مومن زندان است! شب انتظار کافران و بدکاران را می کشد و روز انتظار مؤمنین و نیکوکاران را!




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
سه شنبه 16 اردیبهشت 1393
ارسالی: ؟؟؟
یکشنبه 14 اردیبهشت 93 18:49

در دعای ماه رجب می گوییم: آمن سخطه عند کل شر
این سخط باید با خشم متفاوت باشد و صفتی سلبی باشد که در جایگاه مدح خداوند می گوییم از یکچنین صفتی ایمن هستیم

سخط مقابل رضایت است و غضب (خشم) مقابل رحمت می باشد. بنابر این سخط و غضب هر دو صفت سلبی هستند و هر دو نیز برای خداوند بکار رفته است:
انت الذی تسعی رحمته غضبه. (دعای 16 صحیفه سجادیه)





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
سه شنبه 16 اردیبهشت 1393





درباره وبلاگ


سلام علیکم
در این وبلاگ سعی ما بر این است که ...
جملات زیبای منسوب به شخصیتهای علمی را به بررسی بنشینم!
آنها را نقادی کنیم و سره را از ناسره باز شناسیم!
شاید بعضی جملات فقط زیبایند ولی استحکام نداشته باشند!
شما دوست عزیز ما را در این مهم، یاری خواهی نمود.
پیشاپیش از همکاری شما متشکرم!

مدیر وبلاگ : سید علی روح بخش
موضوعات
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی

تماس با ما





Powered by WebGozar

برای دانلود کلیک کنید